Reviewmarketing

Er verandert nogal wat in de markt. Consumenten hebben lange tijd erg op de prijs gelet en prijsbewust kopen zal nooit meer geheel verdwijnen. Echter zie je steeds vaker dat de consument verder kijkt dan alleen prijs. We betalen liever iets meer voor kwaliteit en willen fijn geholpen en ontzorgd worden.

Waar we jaren in een economie hebben gezeten die gericht was op transacties zie je ontstaan dat het steeds meer gaat om relaties. Deze relationele economie draait dus om echte relaties met je klanten. Hoe word ik geholpen? Kan ik van het bedrijf op aan? Hoe zijn de ervaringen van anderen? Vragen waar je door reviews een steeds beter antwoord op kunt krijgen. Door de ontwikkelingen op het gebied van reviewmarketing is het steeds inzichtelijker voor een consument om vooraf al te zien wat voor boter er in de spreekwoordelijke kuip zit.

De reisbranche is hier koploper in: al jaren bekijken we reviews alvorens we boeken. Ergens ook logisch. Een verkoper zal niet snel over zichzelf zeggen dat iets niet goed is en een presentatie van een reisbestemming zal ook niet snel negatief beschreven worden door de partij die deze wil verkopen. Reviews van mensen die het hebben ervaren zijn om die reden waardevolle informatie om teleurstellingen te voorkomen. Natuurlijk moet je er wel van op aan kunnen dat reviews echt en niet gekocht of beïnvloed zijn. Zoover is een partij die voor de reisbranche reviews verzamelt en controleert op echtheid.

Reviewmarketing wint aan populariteit, maar er is nog niet veel controle. Als slechte reviews kunnen worden verwijderd en alleen de goede blijven staan is, het waardeloze informatie. Het keurmerk 5-sterrenspecialist is als eerste opgestaan om klantbehandeling te toetsen en te controleren. Hoe help je klanten en hoe sta je voor je klanten klaar, is waar dit keurmerk om draait. De behoefte voor deze nieuwe vorm van reviewmarketing neemt enorm toe omdat de reviews veel waardevoller zijn voor de consument. Via de site van 5-sterrenspecialist worden reviews verzameld en gecontroleerd op echtheid. De controle vindt niet alleen plaats per review, maar een keurmerkhouder zal ook aan een minimale norm moeten voldoen om het keurmerk te mogen blijven voeren. Krijgt een keurmerkhouder te veel klachten en/of te veel slechte beoordelingen dan zal het keurmerk worden ontnomen.

"Bij ons is ouderwetse service nog heel gewoon".
Dat is het uitgangspunt van iedere 5 Sterrenspecialist. Een 5-sterrenspecialist ziet het servicegehalte van zijn organisatie als een van de belangrijkste punten in zijn of haar bedrijfsvoering. Zij willen u niet slechts een product of dienst verkopen, maar juist een fijne aankoopbeleving garanderen. Hoe help je klanten en hoe sta je voor je klanten klaar? Dat is waar dit keurmerk om draait. Iedere 5-sterrenspecialist vindt het bieden van uitstekende klantbehandeling zelfs zo belangrijk dat ze er bewust voor hebben gekozen om zich hierop te ontwikkelen en te laten controleren.


Wilt u meer weten over het keurmerk 5-sterrenspecialist of wilt u wellicht zelf 5-sterrenspecialist worden? Kijk dan eens op www.5-sterrenspecialist.nl