De inrichting van je kantoor aanpakken

De inrichting van je kantoor aanpakken

Werken doe je het liefst in een prettige omgeving. Het is dus belangrijk om de inrichting van een kantoor goed aan te pakken. Als je een kantoor overneemt is de kans groot dat je daar het liefst alles uit gooit om helemaal opnieuw te beginnen. Hoewel het een flinke investering vraagt is het wel een leuke klus. Als je de inrichting helemaal opnieuw aanpakt kun je ook meteen rekening houden met ergonomie. Een bureau dat in hoogte verstelbaar is en een bureaustoel die je helemaal naar wens kunt afstellen kan het verschil maken tussen een medewerker die met plezier naar zijn werk gaat en eentje met een hoog ziekteverzuim.

Moderne opvattingen over kantoren

Kantoren worden vandaag de dag heel anders ingericht dan pakweg twintig jaar geleden. Deels heeft dat te maken met voortschrijdend inzicht, deels ook met de veranderde manier van werken na de coronajaren. Veel kantoorpersoneel werkt deels thuis en komt alleen naar kantoor voor werk dat niet tuis gedaan kan worden, zoals vergaderingen en brainstorms of een afspraak met een klant. Daarnaast is gebleken dat het soms een stuk prettiger is om staand te werken in plaats van zittend. Daarom zijn er nu ook speciale zit sta bureaus die dat mogelijk maken. Ze zijn gemakkelijk in hoogte verstelbaar voor de meest ideale werkhouding afhankelijk van de aard van de werkzaamheden.

Zo zorg je dat je personeel weer naar kantoor komt

Veel werkgevers vinden het belangrijk dat hun personeel zich regelmatig op kantoor laat zien. Dit verhoogt de saamhorigheid binnen een bedrijf. Als een medewerker alleen op zijn eerste werkdag op kantoor komt en daarna volledig thuis werkt of altijd onderweg is naar klanten dan kan er een situatie ontstaan waarin niemand weet wie nu eigenlijk wie is binnen het bedrijf. Ook al heb je als leidinggevende overleg met zo’n medewerker, je wilt soms gewoon zien wat hij of zij nu echt doet. Een ‘spookmedewerker’ (wel op de loonlijst, geen idee wat hij doet) daar zit je immers niet op te wachten. Als een medewerker steeds weer een excuus heeft om niet naar kantoor te hoeven komen wordt het tijd voor een goed gesprek. Op kantoor, uiteraard.

Een kantoortuin of stiltewerkplekken?

Bij de inrichting van je kantoor kun je je laten inspireren door het kantoormeubilair van Dijkgraaf. Je kunt gaan voor een kantoortuin waar alle medewerkers een plek hebben, hetzij vast, hetzij een flex werkplek. Het voordeel is dat mensen gemakkelijk naar elkaar toelopen voor overleg en dat zij ook eenvoudig werk van elkaar kunnen overnemen. Een nadeel kan zijn dat geconcentreerd werken soms lastig is als er naast je wordt gekletst en gebeld en de printer regelmatig zoemt. Daarvoor kun je stiltewerkplekken inrichten. Dit zijn eenpersoonskamers waar iemand rustig kan werken zonder te worden afgeleid van wat er om hem heen allemaal gebeurt. Ook voor een stiltewerkplek kies je natuurlijk voor comfortabel meubilair zodat degene die zich even wil terugtrekken om in alle rust aan dat ingewikkelde rapport te werken een fijne werkplek tot zijn beschikking heeft.

Een goed advies is goud waard

Alles voor een tevreden klant! Een erkend 5-sterrenspecialist wil u niet slechts een product of dienst verkopen, maar juist een fijne aankoopbeleving garanderen. Hierdoor weet u zeker dat u bij een winkel aanklopt waar de mensen tot het uiterste gaan om u 100% tevreden te stellen.

Vind uw 5-Sterrenspecialist

Gratis meer informatie over Overig?

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Een goed advies is goud waard

Wanneer u zeker wilt zijn van een goed advies, informeer dan bij een 5-sterrenspecialist.

Vind uw 5-Sterrenspecialist