Dag van de Bouw

28 mei 2011

In januari 2006 is Bouwend Nederland samen met haar leden gestart met de imagocampagne 'De Bouw maakt het'. Deze campagne heeft tot doel om het (deels) negatieve beeld van de bouw bij het grote publiek bij te stellen. De campagne loopt nu vijf jaar en uit onderzoek blijkt dat het imago van de bouw positiever is geworden. Er zijn tal van campagnemiddelen waarmee de leden van Bouwend Nederland laten zien dat zij aan de campagne meewerken. Dit bevordert de zichtbaarheid van de bedrijfstak. Het logo 'De Bouw maakt het' wordt ook ingezet bij de reguliere activiteiten van Bouwend Nederland. De Dag van de Bouw is het meest in het oog springende onderdeel van 'De Bouw maakt het'.



van de Bouw vindt in principe plaats op de eerste zaterdag in juni, tenzij dit met feestdagen o.i.d. niet goed uitkomt. Voor 2011 is de Dag van de Bouw gepland op 28 mei. In sommige streken van het land organiseert men ook op de vrijdag daarvoor een evenement, bijvoorbeeld voor scholieren.

Voor wie?
Tijdens de Dag van de Bouw stellen bouwbedrijven hun mooiste, grootste of meest ingewikkelde projecten open voor het publiek. Iedereen is welkom op die dag om een kijkje te nemen achter de schermen: omwonenden, passanten, bewoners en/of gebruikers (bijvoorbeeld bij een school, ziekenhuis of nieuwe weg). Ook relaties en familie van het bouwpersoneel of bouwbedrijf en mensen die door hobby, studie of werk interesse hebben in de bouw. Al deze mensen kunnen kennis maken met de positieve aspecten en de maatschappelijke betekenis van de bouw.

Gestart in 2006
In 2006 is Bouwend Nederland gestart met de campagne 'De Bouw maakt het' met als onderdeel Dag van de Bouw. In dat jaar waren 68 locaties opengesteld en kwamen 35.000 mensen op de been. In 2007 waren 207 bouwlocaties opengesteld en waren er 68.000 bezoekers. In 2008 was het aantal projecten weer iets hoger met 240 stuks en kwamen meer dan 110.000 mensen op de locaties af. 2009 leverde 117.000 bezoekers op verspreid over 238 projecten. In 2010 deden 268 projecten en bezochten 120.000 mensen de locaties. Bouwend Nederland wil graag samen met haar aangesloten bouwbedrijven deze stijgende lijn voortzetten. Daarbij is tegelijkertijd ook de aantrekkelijkheid van de projecten en de tevredenheid van de bezoekers van belang.

Een goed advies is goud waard

Alles voor een tevreden klant! Een erkend 5-sterrenspecialist wil u niet slechts een product of dienst verkopen, maar juist een fijne aankoopbeleving garanderen. Hierdoor weet u zeker dat u bij een winkel aanklopt waar de mensen tot het uiterste gaan om u 100% tevreden te stellen.

Vind uw 5-Sterrenspecialist

Gratis meer informatie over Bouwtrends?

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Een goed advies is goud waard

Wanneer u zeker wilt zijn van een goed advies, informeer dan bij een 5-sterrenspecialist.

Vind uw 5-Sterrenspecialist