Desso
Human Fascination II
Tarkett introduceert een nieuwe collectie tapijttegels, DESSO Human Fascination II. Met deze collectie brengt Tarkett een ode aan de vindingrijkheid, kwetsbaarheid en wilde schoonheid van de natuur. Daarnaast focust Human Fascination ook op het belang van het beschermen van natuurlijke grondstoffen, iets waar Tarkett zich actief voor inzet.
DESSO Human Fascination I uit 2019 werd geïnspireerd door onze bewondering voor de natuur. In 2020 gaat DESSO Human Fascination II een stap verder: het weerspiegelt niet alleen de vormen en kleuren van de natuur, maar respecteert de schoonheid en vindingrijkheid van onze planeet. Dit door onder andere onbewerkte materialen te omarmen en door te bedenken wat het betekent om volledig bewust te zijn van onze omgeving. Human Fascination II is een collectie waarin ecologisch bewustzijn centraal staat. Hiermee blijft Tarkett inzoomen op materialen. Zij bestuderen hun grondstoffen diepgaand waarbij niet alleen de kwaliteit van het oppervlak naar boven gebracht wordt, maar ook wordt gekeken naar wat er daaronder ligt.
Twee collecties, twee stijlen: een ode aan de rauwe, rijke en inspirerende kant van de natuur.
Futurity
Als een ode aan onze prachtige aarde en zijn kostbare grondstoffen, spreken de producten uit deze collectie voor zichzelf door hun rauwe uiterlijk. De ruige look-and-feel van het product is geïnspireerd op grote hoeveelheden gerecyclede garen die, wanneer ze samen worden gedrukt, zorgen voor nieuwe, unieke patronen en kleurcombinaties. Oftewel een visueel voorbeeld van de recyclingprocessen van gebruikt materiaal. Deze onregelmatig geweven esthetiek, gecombineerd met rauwe, ongetemde texturen, zorgt voor vloeren met een boodschap. Een kleurenpalet met vier tinten, dat bestaat uit twee lichtere basiskleuren met een donker patroon, en twee donkere basiskleuren met een lichter patroon, wat de rauwe, ongepolijste en onvoorspelbare eigenschappen van deze nieuwe soort natuur weerspiegelt. De tegels hebben een uitgesproken ontwerp met een ruige textuur. Hierdoor zijn ze zeer geschikt om tapijtachtige ruimtes te maken en stedelijke omgevingen karakter te geven. Denk hierbij vooral aan de werkplek.
Marvel
Deze tapijttegels leggen opnieuw contact met de zachte kant van de natuur, en zijn glooiende heuvels en glanzende landschappen. Dertien subtiele, strelende maar luxueuze kleurenschema's weerspiegelen de overvloed van Moeder Aarde. De tinten en kleuren van de natuur komen samen met door mensen gemaakte kleuren en landschappen. Neutrale tegels kunnen worden gecombineerd met vleugjes subtiele kleuren om een binnenomgeving te creëren die voelt als thuis. Garen wordt op meerdere manieren vervaardigd, om de tastbaarheid van het product te benadrukken. Dit zorgt voor een verfijnde textuur die wijst op de handgemaakte, ambachtelijk vervaardigde oorsprong.
Hergebruiken en hernieuwen
Tarkett gelooft in circulariteit, in niet meer gebruiken dan nodig is en in teruggeven wat men neemt om het milieu te beschermen. DESSO-vloertegels zijn geïnspireerd op de zachtaardige processen van hergebruik en vernieuwing van de natuur, en zijn gemaakt om steeds opnieuw tot leven te komen. Als onderdeel van Tarketts Cradle to Cradle®-missie, hebben zowel Futurity als Marvel het Cradle to Cradle® Silver certificaat.
De Human Fascination-productreeks bevat ook Tarketts 100% recyclebare EcoBaseTM-backing, die gemiddeld 80% kalk bevat uit de lokale drinkwaterindustrie. Daarnaast worden beide reeksen gemaakt met ECONYL®, een 100% hernieuwd nylongaren, gemaakt uit gerecyclede materialen zoals weggegooide visnetten en tapijtgaren, inclusief teruggewonnen garen uit Tarketts tapijtrecyclingcentrum. Tarkett heeft baanbrekende technologie ontwikkeld in zijn tapijtrecyclingcentrum in Waalwijk, waarmee het verzameld garen en de tapijtrug uit Human Fascinations tegels worden gerecycled zonder verlies van kwaliteit; gebruikt garen wordt nieuw garen en gebruikte tapijtrug wordt nieuwe tapijtrug.
Een goed advies is goud waard
Alles voor een tevreden klant! Een erkend 5-sterrenspecialist wil u niet slechts een product of dienst verkopen, maar juist een fijne aankoopbeleving garanderen. Hierdoor weet u zeker dat u bij een winkel aanklopt waar de mensen tot het uiterste gaan om u 100% tevreden te stellen.